Nyhedsbrevet indeholder beretninger fra 14 lande verden over
– blandt medlemslandene deler Holland denne tekst:
Fælles vision for havecentret i 2030
I 2030 vil det hollandske havecenter være en virksomhed, der med hele sin drift kontinuerligt, bevidst og på en gennemsigtig måde bidrager positivt til et grønt og sundt miljø for mennesker, dyr og natur.
Som videnscenter, kontaktpunkt og samarbejdspartner er det et sted, hvor forbrugerne er glade, inspirerede og motiverede til at bidrage positivt til bæredygtighed, grønne tiltag og genopretning af naturen i og gennem deres egen boligmiljø. Havecentret har en positiv indvirkning på miljøet ved at fremme biodiversitet, vandbevarelse og bevidst forbrug. Sammen med kunderne bygger havecentret en grønnere fremtid.
Havecentret er åbent for innovative (detail)koncepter, der bidrager til løsninger på det skiftende klima og levevilkår. Havecentret er et inspirerende og blomstrende samlingspunkt for samfundet, hvor kunderne ikke kun kommer for at handle, men også for at møde andre, finde inspiration, kreativitet og opleve i bredeste forstand. Sammen opdager medarbejdere, kunder og partnere deres passion for det grønne, fællesskabet og udelivet. Dette styrkes af en omni-channel oplevelse, hvor kunderejsen online og offline er perfekt integreret.
For medarbejderne er havecentret en udfordrende arbejdsplads med plads til individuel indsats, og hvor det handler om ‘at gøre det sammen’. Havecentret føles som en behagelig, sund og sikker arbejdsplads, hvor medarbejdere bliver udfordret til at spille en aktiv rolle i deres egen udvikling. Det er normen at tage kurser. Medarbejderne kan være den bedste version af sig selv og bidrage til en positiv påvirkning og udvikling af mennesker og miljøet. De tilbyder en optimal shoppingoplevelse for kunderne. Medarbejdere og arbejdsgivere sikrer sammen medarbejdernes mentale og fysiske sundhed.
Læs indlæggene fra alle lande her